Öğretim Görevlisi Mentorluk Programı

Amaç

RISE'ın mentorluk bileşeni, öğretim görevlileri arasında meslektaş desteği, ortak büyüme ve yansıtmacı uygulama kültürünü teşvik etmek için tasarlanmıştır. Mentorluk süreci, İKÜ YDYO'ya geçiş yapan yeni öğretim elemanları için özellikle değerli olmakla birlikte, deneyimli eğitmenlere de meslektaşlarıyla anlamlı bir şekilde iş birliği yapma ve liderlik etme olanağı sağlar. 

Temel Hedefler ve Temel İlkeler
Karşılıklılık: Mentorluk hem mentorun hem de mentorluk alan kişinin geliştiği iki yönlü bir süreçtir.
Gizlilik: Tüm mentorluk görüşmeleri, güvenilir ve değerlendirme amaçlı olmayan bir ortamda gerçekleştirilir.
Gelişim Odaklılık: Amaç, denetlemek değil, mesleki uyumu desteklemektir.

Yapı ve Bileşenler
Mentor Ataması


Yeni öğretim elemanları, lisans alanı, öğretim geçmişi veya belirlenen ilgi alanlarına göre deneyimli meslektaşlarla eşleştirilir. Eşleştirmeler, 1. hafta içinde Profesyonel Gelişim Komisyonu tarafından yapılır. Yeni işe alınanlardan daha deneyimli eğitmenlerin olduğu durumlarda veya tüm yeni öğretim elemanları eşleştirildiğinde, kalan eğitmenler ters mentorluk modeli ile eşleştirilir. Bu düzenlemede, dijital araçlar, oyunlaştırma veya güncel öğretim trendleri gibi alanlarda uzmanlığa sahip bir öğretim elemanı, daha deneyimli bir meslektaşla eşleştirilir. Bu, karşılıklı öğrenmeyi, yeni bakış açılarını ve herkese fayda sağlayan kapsayıcı bir mentorluk yapısını mümkün kılar.

İlk Toplantı
Eğitim-öğretim yılının ilk iki haftasında, mentor ve mentiler bir araya gelerek beklentileri belirler ve hedefler koyarlar.
Gözlem ve Geri Bildirim (İsteğe bağlıdır ancak teşvik edilir)
Mentorlar, mentilerinin derslerinden birini gözlemleyebilir (veya tam tersi). Bu gözlemlerin amacı sınıfta kullanılan yaklaşımlar, stratejiler ve öğrenenlerin katılımı hakkında diyalog başlatmayı amaçlamaktadır.

Ortak Kaynak Alışverişi
Mentorlar, mentilere önceki ders planları, etkinlik şablonları, kurumsal belgeler veya güvenilir harici araçlar gibi yararlı kaynakları tanıtabilir.

Dönem Ortası Değerlendirmesi
Mentorlar ve mentiler, süreçle ilgili kısa bir değerlendirme yaparak neyin yararlı olduğunu ve gelecekte ne tür bir desteğe ihtiyaç duyulabileceğini belirler. Her iki taraf da Profesyonel Gelişim Komisyonu ile görüşlerini paylaşmayı tercih etmedikçe, bu değerlendirme gizli kalır.
 


Son Güncelleme Tarihi: Per, 06/12/2025 - 17:00