Profesyonel Gelişim ve İlerleme Takibi

Amaç

RISE'ın bu bileşeni, tüm öğretim elemanlarının mesleki gelişime sürekli erişimini sağlarken zaman içinde bireysel gelişimlerini takip etmelerine destek olur. Yapı hem gelişimsel hem de düşünsel olacak şekilde tasarlanmış olup, uluslararası (The EAQUALS Language Teacher Training & Development) kabul görmüş çerçeveler ve İKU YDYO'nun kurumsal beklentileriyle uyumludur.

Temel Bileşenler

PDC Oturumları

  • Kurum içi gönüllü öğretim elemanları tarafından verilen 30 dakikalık kısa sunumlardır.
  • Konular, Yabancı Diller Eğitimi stratejileri, sınıf uygulamaları veya güncel araştırmalara odaklanır.
  • Akran öğrenimini ve fikirlerin karşılıklı paylaşımını teşvik eder.
  • Akademik yıl boyunca kurum içinde gerçekleştirilir ve takip için belgelenir.

PDC Eğitimleri (Atölye Çalışmaları)

  • Kurum dışından gelen Yabancı Diller Eğitimi uzmanları ve konuk konuşmacılar tarafından gerçekleştirilir.
  • Konular, ihtiyaç analizi yoluyla belirlenen eğitmenlerin ihtiyaçları ve ilgi alanlarına göre seçilir.
  • Çeşitli metodolojiler ve güncel uygulamalarla tanışma fırsatı sunar.
  • Güz ve bahar dönemlerinde düzenli olarak planlanır.

ELT Swap Shop (Uygulama Paylaşım Etkinlikleri)
ELT Swap Shop etkinlikleri, öğretim elemanlarının kendi oluşturdukları veya başarıyla kullandıkları sınıf etkinliklerini veya araçlarını paylaşabilecekleri bir platform sunar. Katkılar teknoloji entegreli (ör. oyunlaştırılmış araçlar, dijital beyaz tahtalar, etkileşimli testler) veya geleneksel (ör. fiziksel flash kartlar, masa oyunları, konuşma konuları) olabilir. Öğretim elemanları, etkinliğinin kısa bir tanıtımını, demosunu veya el broşürünü hazırlar ve etkinliğin nasıl ve neden etkili olduğunu açıklar. Bu etkinlik, uygulamalı paylaşımı, meslektaşların birbirini takdir etmesini ve ekip genelinde öğretim araçlarının çeşitliliğini artırmayı teşvik eder.


Profesyonel Gelişim Gözlem Döngüsü
Gözlem döngüsü güz ve bahar yarıyıllarında birer kez olmak üzere bir akademik yılda iki kez gerçekleştirilir.

Bu döngü şunları içerir:
1.Öğretim Hedefleri Belirleme ve Öz Değerlendirme: EAQUALS Dil Öğretmenleri Eğitimi ve Gelişimi Çerçevesi’ne dayalı olarak, eğitmenler gelişim için kilit bir alan seçer ve somut öğretim hedefleri belirler (döngünün bu kısmı sadece akademik yılın başında gerçekleşir).
2.Öz Gözlem: Öğretim görevlileri bir dersi kaydeder, yapılandırılmış geri bildirim formlarını kullanarak ders üzerinde düşünür ve bunu Profesyonel Gelişim Komisyonuna sunar. Bu aşama, öğretim uygulamaları hakkında öz farkındalığı ve iç diyaloğu teşvik eder.
3.Gelişimsel Gözlem (PG üyeleri tarafından): Gözlem öncesi toplantı, gözlem ve gözlem sonrası geri bildirim süreçlerini içerir. Bu aşama, eğitmeni değerlendirmekten ziyade üzerinde anlaşmaya varılan gelişim alanlarına odaklanır. Sözlü yorumlar ve isteğe bağlı olarak gözlem sonrası değerlendirme formunun doldurulmasını içerir.
4. Akran Gözlemi: Bu aşama, öğretim görevlilerinin birbirlerinden öğrenmelerini teşvik eder, belirli odak alanlarına odaklanan ön ve son tartışmalarla karşılıklı gözlemleri içerir. Ortak bir öğretim kültürü ve meslektaşlar arası geri bildirim alışkanlığı geliştirmeye yardımcı olur.

Belgeleme ve İlerlemenin Takibi
Tüm katılımlar (Konuşmalar, Eğitimler, Gözlem Döngüleri) kaydedilir. Öğretim görevlileri, yıl sonunda öğretim hedeflerindeki ilerlemeyi özetleyen bir Değerlendirme Raporu sunar. Sertifikalar ve oturum raporları, kurumsal kayıt tutma ve performans değerlendirme amacıyla komisyonda ve CATS'te saklanır.
 

 

Son Güncelleme Tarihi: Per, 06/12/2025 - 17:28